Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupam Tripathi

Others

3  

Anupam Tripathi

Others

आत्मावलोकन

आत्मावलोकन

1 min
7.2K


 

स्वयं को खोजने का  एक प्रयास 

मैं; इक झरना
निर्झर झरता
दिशाहीन----- उद्दाम भाव से
बहता रहता
पथ ............... तय करता.

मैंने कब जाना !
-------------- संयम क्या है ?
जंगल क्या और
-------------- उपवन क्या है?

कूल--किनारे चट्टानें थीं
बीहड़ थे -------- वीराने थे
और ; भोली इनकी मुस्कानें
थीं.

मुझे पता है ---अल्हड़ता थी
सौंदर्य का अतिरेक भी होगा
निरुद्देश्य थी ; मगर यात्रा
रहा निरंकुश वेग भी होगा.

छुआ आपने अन्तर्मन् को
समझा तब जीवनदर्शन को
लगा कोई " पारस पत्थर "
कर रहा स्पर्श ................
..........मैं ! " लौह अयस्क ".
 


Rate this content
Log in