Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Arun Pradeep

Others

4  

Arun Pradeep

Others

TRIAL BY FIRE

TRIAL BY FIRE

1 min
13.5K


रावण से भी बुरे कर्म

कहलाना चाहो राम ,

युगों युगों से सीता पर

लगाते आये इलज़ाम !

 

कहते हैं शक का इलाज तो

न जाना लुकमान ,

फिर मांगी  अग्नि परीक्षा

निष्ठुर तुम शैतान !!

 

इससे पहिले कि तुम पर

उंगली उठाये सीता ,

उस बेचारी को ही

तुम कह देते हो  पतिता !

 

देखा तुमने आज की सीता

अग्नि - कुण्ड हो आयी,

अंतर्मन में झाँक रही

 अब तो जागो भाई !

 

अब इक्कीसवी सदी है

ओ कलियुगी राम ,

देख देख कर कर्म तुम्हारे

रावण भी हैरान !

 

सही समय है ओ दीवानों

अब तो होश में आओ ,

कभी किसी भी सीता पर

यूँ उंगली न उठाओ !!


Rate this content
Log in