Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

Romance

4.5  

Mohanjeet Kukreja

Romance

दामन

दामन

1 min
322


याद है अपनी पहली मुलाक़ात

तभी से आप हमें लुभाने लगे !

ज़िन्दगी से थे नाउम्मीद हो चले

लौट उसकी तरफ़ आने लगे !


पल जो नीरस हुआ करते थे...

ख़ुशगवार से होकर सुहाने लगे !

भुलाकर ग़म के अफ़सानों को

ख़ुशी के नग़्मे हम गाने लगे !


पर जैसे रौशनी कम होते ही

साथ छोड़ साया भी जाने लगे !

वक़्त के ज़रा सा बदलते ही

आप अस्लियत दिखाने लगे !


काले-घने बादल छटेंगे भी ज़रूर

क्योंकर आप फिर घबराने लगे !

समझना-समझाना पर किस काम

जब कोई दामन ही छुड़ाने लगे !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance