Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

4.7  

Mohanjeet Kukreja

ख़ैरियत

ख़ैरियत

1 min
237


सब कुछ ठीक-ठाक सा था,

अच्छी कट रही थी ज़िन्दगी;

ना था कोई महबूब अपना…

ना कोई ज़हमत इंतज़ार की !


अपना सा हुआ करता था

उस ज़माने में यह दिल भी;

दर्दे-दिल से जब अनजान थे

दुनिया भी लगती थी भली !


अब तो यूँ लगता है जैसे

हम हैं भी, और नहीं भी

ना अपना हमें कोई होश है

ना ख़बर और किसी की !


आलम बेख़ुदी का है और

ज़माने की उस पे छींटाकशी;

बाज़ आये ऐसी मोहब्बत से

अच्छे थे हम इसके बिना ही !


Rate this content
Log in