Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manu V Thakor

Inspirational

2  

Manu V Thakor

Inspirational

''સુંદર સર્જન-દુનિયા''

''સુંદર સર્જન-દુનિયા''

1 min
1.3K


''સુંદર સર્જન-દુનિયા''

સુંદર મજાની કેવી દીઠી,
કલરવ કેરી દુનિયા મીઠી.

બાગ-બગીચે ફૂલો પરની,
ઝાકળ જેવી જાત અદીઠી.

આભ-ધરતી મળી ક્ષિતિજે,
મિલન મધુરાં કેવું કીજે.

ટમકે ચાંદ-સૂરજને તારા,
વાદળ-વર્ષા ચમકે વીજે.

તરુ-ગિરિ ને પહાડ સંગે,
ઝરણાં કેરા ગાન ગુંજે.

મલકે મોસમ કેવી વસંતે,
મોર, બપૈયા,કોયલ કુંજે.

કેવી સુંદર ઇશ તણી 'મનન'
અજબ-અનેરી રચના દીઠ.


Rate this content
Log in