Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyanka Bhuiya

Classics Inspirational

5.0  

Priyanka Bhuiya

Classics Inspirational

বইমেলা

বইমেলা

1 min
235


বই যে রাত্রিশেষে সূর্য ওঠা ভোরের আলো,

জ্ঞানের দ্যুতি মোছে মনের আঁধার কালো;

কাহিনী থাকে বই জুড়ে, মনের পাতায় স্বপ্ন,

বইমেলাতে মলাট জুড়ে খুঁজে নিই সে রত্ন;

অনুভূতিরা শব্দ সাজায়, কবিতারা নির্ভীক,

ব্যস্ততার মাঝেও সব চরিত্র নয় কাল্পনিক;

সাম্প্রদায়িকতা ঠুনকো মিলনমেলা চত্বরে,

যন্ত্রণার একাকীত্ব ঘোচে বিস্মরণী দপ্তরে।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics