Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Riya Roy

Classics

3  

Riya Roy

Classics

এ মন

এ মন

1 min
717


যার প্রতিবিম্ব ভাসে আয়নায় দেখে মন 

আর সকাল শেষে বিকেল ,

মুখ নীচু পাতারা বাঁধে সুর

বইছে হাওয়া হিমেল ৷

আলগা রোদ জলে ঝিলমিল 

ওড়ে ডানা পাখিদের মিছিল ৷

জোয়ার আছড়ায় শব্দ খোঁজে,

পালতোলা সময় ডাকে অচীনপুরে;

আলো ছায়া বাঁধে ঘর বালুচরে ৷

জমতে জমতে আবেগ এক অনন্ত বাঁধ;

ভালোলাগা টেনেছে আড়াল ৷

কিনারায় ভিজেছে মন আলগোছে ,

হঠাত্‌ ঢেউ এসে ব্যথা মোছে ৷

              


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics