Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Promashree Chakraborty

Abstract

3  

Promashree Chakraborty

Abstract

ভালোবাসার বর্ষা

ভালোবাসার বর্ষা

1 min
9.1K


মন আমার মাতলো যে আজ

যূথী আর হাসনুহানার গন্ধে

জীবনের জলছবিটা এঁকেই নিলাম

রামধনুর ঐ রঙীন আলোর ছনদে ;

তোমার ঐ টুপ টুপা টুপ

চেতনা দেয় ভরাডুব

সবুজে মাতোয়ারা হচছে যত প্রাণ


বৃষ্টি জলেতে গাছ করছে কলতান

তোমার ঐ চনচলা গান

ভরালো আলের সে ধান

কাজলা কালো মেঘে

সজল ঐ দুচোখ ঢেকে

রিমঝিম শব্দে এলে সহসা

শ‍্যামলী চারপাশে সব

ধরাতে হয় কলরব

এসেছো? ভালোবাসার বর্ষা?


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract