Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Eshita Debnath

Abstract

2.8  

Eshita Debnath

Abstract

ইতিহাস

ইতিহাস

1 min
942


অলিগলির অন্ধকারে , হেঁটেছি যখন একা -

বুঝেছি তখন একাকীত্বে , বাঁচতে শেখা ।

প্রদীপের আলোতেও , হয়নি আগে আলো -

জোনাকি এখন ঘোঁচাবে , সব কালো।

আবেগ মাখিয়ে , লিখেছি এতদিন পদ্য -

আজ থেকে হবে তৈরি , এক গদ্য ।

আসবেনা সেসব সামনে, ভাষায় কারো -

ইতিহাস দেখবে মানুষ , জানি আরো।

পালিয়েছি অনেক , সমস্যার সামনে এসে -

সমাধান কিন্তু পেয়েছি , আজ শেষে ।



Rate this content
Log in

More bengali poem from Eshita Debnath

Similar bengali poem from Abstract