Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bidisha Bhattacharyya

Classics

4  

Bidisha Bhattacharyya

Classics

ভালবাসি

ভালবাসি

1 min
1K


ভালবাসা থেকে যাক ধোঁয়া ওঠা চা এর কাপ এ।

ভালবাসা বেঁচে থাক শেষ বসন্তের ঝরা পলাশ পাপড়ি জুড়ে।

আমার আছে শেষ যতটুকু ভালো,

থেকে যাক তব হৃদয় জয় করে।

তবু যদি কোনোদিন শেষ শ্রাবণ এর বর্ষা নামে আকাশ কালো করে,

ধুয়ে যেতে দিও মলিনতা যাটুকু আছে অবশেষ রূপে।

কে বা জানে দগ্ধ জমি হয়ত বেঁচে যাবে !


Rate this content
Log in

More bengali poem from Bidisha Bhattacharyya

Similar bengali poem from Classics