Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ranjit Mukhopadhya

Fantasy

2  

Ranjit Mukhopadhya

Fantasy

ভেবেছিলাম

ভেবেছিলাম

1 min
8.8K


ভেবেছিলাম ,এ পৃথিবীর পাঠশালায় আজীবন পাঠ নিয়ে যাবো ,

কিন্তু তা হলো না ; পাঠদাতাদের দেখি আজ অন্যরূপে । তারা পাঠ দেয় না ,

"সদা সত্য কথা বলিবে ,কদাচ মিথ্যা কথা বলিবে না । মিথ্যা কথা বলা মহাপাপ ।"

এখন শুনি প্রতি পদে পদে মিথ্যেকথা ,সত্যি কথা কেউ বলে না ।

ওতে নাকি জীবনের ঝুঁকি আছে ।সুযোগ সন্ধানীরা সুযোগ খোঁজে সর্বনাশের ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Fantasy