Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

3  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

ସୃଜନ-ସୂକ୍ତ

ସୃଜନ-ସୂକ୍ତ

1 min
6.7K


ରୋମାଣ୍ଟିକ କବି ମାୟାଧର ମାନସିଂହ


ନ ଥିଲା ସତ୍*, ବା ଅସତ୍ ନ ଥିଲା

ନ ଥିଲା ଆକାଶ,ବାୟୁ ବା ତହିଁ

କିବା ଆବରଣ ? କେଉଁଠି ଅତଳ

ବାରି ଥିଲା ? କିଏ ପାରିବ କହ ?

ମୃତ୍ୟୁ ନ ଥିଲା,ଅମୃତ କେହି

ନ ଥିଲେ,ନ ଥିଲା ରାତ୍ର ଦିନ ;

ଥିଲେ ଏକ ସେହି ପ୍ରାଣବାନ୍ ଆପେ

ନାହିଁ ଥିଲା କିଛି ତା' ଠାରୁ ଆନ ।

ତମ ଥିଲା ନିଜେ ଆବୃତ ତମେ ;

ସକଳ ବିରାଟ ବିଶୃଙ୍ଖଳା,

ଯାହା ଥିଲା, ସବୁ ନିୟମ ବିହୀନ ;

ଅନୁଭବ ରସେ ଏକକ ହେଲା ।

ଜାଗ୍ରତ ହେଲା ତାପରେ କାମନା,

ବିଶ୍ୱ-ପ୍ରାଣର ଆଦ୍ୟ ବୀଜ,

ଋଷିଗଣ ଧ୍ୟାନେ ଅସତ୍ ଭିତରେ

ସତ୍ ର ଜନ୍ମ କରିଲେ ହେଜ ।

ତାପରେ ପଡ଼ିଲା ବ୍ୟବଧାନ ଲେଖା,

ଆଢୁ ଆଳ କରି ଉପର ତଳ

କି ଥିଲା ଉପରେ ? କି ରହିଲା ତଳେ ?

ଧରାରେ ଜନନ ହେଲା ପ୍ରବଳ ।

କିପରି ଏହାର ଜନ୍ମ ହୋଇଲା,

କିଏ ସେ କହିବ ତଥ୍ୟ କରି ?

ଦେବତା ସବୁ ତ ପରେ ହେଲେ ଜାତ,

କେ କହିବ ଏହା ହେଲା କିପରି ?

ଆଦ୍ୟେ ଯେ ଥିଲେ ସିଏ,ବା ଆନକେ

ରଚିଲେ ବିରାଟ ଏହି ଜଗତେ ?

ନୟନ ଯାହାର ଦେଖଇ ବିଶ୍ୱ,

ସେ ଜାଣଇ ବୋଲି କିବା ପରତେ !


ସମାପ୍ତ


* ସତ୍ - ଯାହା ଅଛି ।

ଅସତ୍ -ଯାହା ନାହିଁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics