Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

3  

Sarojini Mishra

Abstract

ଶୀତ ରାତି

ଶୀତ ରାତି

2 mins
170



ହେମନ୍ତ ର ଶେଷେ ଶୀତ ଆସିଅଛି

ଚିରାଚରିତ ଢଙ୍ଗରେ

ହେମନ୍ତ କୁ ଅନୁଭବି ହେଲା ନାହିଁ 

ଶୀତ ତା ବାରତା ଦିଏ ।


ସୁରୁଜ ଦେବତା ତରବର ହୋଇ

ମାଆ କୋଳେ ଚାଲି ଯାନ୍ତି

ଶୀତର ପରଶ ପ୍ରକୃତି ରାଣୀକୁ

ଛୁଇଁ ଛୁଇଁ ଯାଉ ଥାଇ ।


ଶୀତର ସନ୍ଧ୍ୟାଟି ନୂଆଣିଆ ଚାଳେ 

ପରଶ ଦେଇ ଯେ ଯାଏ

କହିଯାଏ ସିଏ ଜାଡ଼ ମାଡ଼ କଥା

ରାତିରେ ଥଣ୍ଡା ବରଷେ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ନୂଆଣିଆ ଚାଳେ

ଘରେ ଯେ କନ୍ଥା କତରା

ଶୀତ ରାତିରେ ଯେ କା କାନି ପଣତ

ହୋଇଯାଏ ଯେ ଆସରା ।


 ଶୀତ ରାତି ଆସେ ଜନଜାତି ମେଳେ

କାଠ ନିଆଁର ଝଲକେ

ଶୀତ ରାତି ଆସେ ପାଗଳା ପାଖକୁ

ହିମ ବରଷା ସାଥିରେ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ବୁଢା ବୁଢୀଙ୍କର

ଅସହ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରଣା ନେଇ 

ଶୀତ ରାତି ଆସେ ଫୁଙ୍ଗୁଳା ଦେହକୁ

କଷ୍ଟ ଦେଇ ଯିବା ପାଇଁ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ରାସ୍ତା ଧାରେ ପୁଣି

ଛିଣ୍ଡା କମ୍ୱଳ ଉହାଡ଼େ

ଗୋଟେ ପଟେ ଟାଣି ଧରିଲା ବେଳକୁ

ଆରପଟେ ହେମ ପଶେ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ଚାଷୀ ର ଖଳାରେ

ବେଙ୍ଗଳା ମେଢିରେ ଘୁରେ

ସୁନାର ଫସଲ ଘରେ ନେବା ପାଇଁ

ବ୍ୟଗ୍ର ହୋଇ ଉଠୁଥାଏ |


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ଧୁନୀ ଜଳା ନେଇ

ଧୂନୀ ଚାରିପଟ ଭିଡ଼

ଶୀତର ରାତି ରେ ଗାଁରେ ଗାଁରେ

ସଅଳ ପଡ଼େ କବାଟ ।


ଶୀତ ରାତି ପୁଣି ଆସେ ହସି ହସି

ତୁଳି ତଳ୍ପ ଶେଯ ଧାରେ

କମ୍ବଳ ରେଜାଇ ସହ ଶୀତ ରାତି

ଆରାମ ଯେ ଖୋଜୁଥାଏ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ସୁଆଦିଆ ଖାଦ୍ୟେ

ପେଟ ତୋଷ କରିବାରେ

ଶୀତ ରାତି ପୁଣି ଜମା ଛାଡ଼େ ନାହିଁ

କମ୍ବଳ ଯେ ଟାଣୁ ଥାଏ ।


ତୁଳି ତଳ୍ପ ଶେଜୁ ଉଠିବାର ଇଚ୍ଛା

ମୁହଁ ମୋଡ଼ି ହେଉ ଥାଏ

କୃଷକ ବାପୁଡ଼ା ବଡ଼ି ଭୋଅର ରୁ

କାମରେ ବାହାରି ଯାଏ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ କୁକୁର ବୋବାଳି

ବିଲେଇର କଲବଲେ

ବୁଲା କୁକୁର ଯେ କେତେ ହନ୍ତସନ୍ତ

ବିଲେଇ ପାଉଁଶ ଖୋଜେ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ଦେହକୁ ଥରାଇ

କେଉଁଠି ଛିଣ୍ଡା କନ୍ଥା ରେ

କେଉଁଠି ରେଶମ ପଶମ ପୋଷାକେ

କେଉଁଠି ଛିଣ୍ଡା ଜାମାରେ ।


ଶୀତ ରାତି ଆସେ ପତରେ ପତରେ

ଅସରା କାକର ନେଇ

ସକାଳୁ ସକାଳୁ ଘାସ ଗାଲିଚା ରେ 

ଶିଶିର ମୁକ୍ତା ଶୋଭଇ ।


ଶୀତ ରାତି ଦେଖି ରୁଷନ୍ତି ଫୁଲ ଏ

ଟଗର ଗଛ ଯେ ଶୂନ୍ୟ

ଗାଁ ଫୁଲ ଗଛ ସବୁଜ ପତରେ

ରହିଅଛି ଯେ ମଉନ ।


ଶୀତ ଆଣିଥାଏ ଖାଦ୍ୟ ର ସମ୍ଭାର

ସବୁଜ ବିପଣୀ ଭରା

ଶୀତ ରାତି ଅଟେ କା' ପାଇଁ ଆରାମ

କା' ପାଇଁ ଯେ କଷ୍ଟ ଭରା ।

 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract