Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract

ପ୍ରେରଣାର ଉତ୍ସ, କରୁଣାମୟୀ ନାରୀ

ପ୍ରେରଣାର ଉତ୍ସ, କରୁଣାମୟୀ ନାରୀ

1 min
101



ନାରୀ ଦୁଃଖର ସ୍ରୋତରେ ଭାସି, ପର 

ସୁଖକୁ ସାଉଁଟି ନିଏ

ଲୁହ ଲହୁ ସବୁ ନିଜେ ପିଇ ଦେଇ 

ଅନ୍ୟକୁ ସଦା ହସାଏ ।


ସେ ତ ପ୍ରେରଣାର ଉତ୍ସ, କରୁଣାମୟୀ 

ସହିଷ୍ଣୁତା ଗୁଣେ ପୂର୍ଣ୍ଣ

ଉଦାରତା, ସ୍ନେହ, ମମତାର ଭଣ୍ଡାରେ 

ପୂରିଛି ତାହାର ମନ ।


ନାରୀ, କିଏ କହେ ସେ ନାରାୟଣୀ

ସେ ପରା ସର୍ବସଂହା

ସେ ତ ଜାୟା, ଜନନୀ ଓ ଭଗିନୀ

ଏହା ଜାଣନ୍ତି ଦୁନିଆଁ ।


ନାରୀର ଅନ୍ୟ ନାମ ଅଟଇ ଦୁହିତା

ଦୁଇ କୁଳ ପାଇଁ ହିତା

ନିଜକୁ ଜାଳି କରେ ଆଲୋକିତ, ସେ ତ 

ପରା ଜଗତ ଜିତା ।


ନାରୀ ଗର୍ଭୁ ନାରୀ ଜନମ ନିଏ

ସେହି ରଖେ ଚାରିକାନ୍ଥେ

କୁଳର ମର୍ଯ୍ୟାଦା ବ୍ରତ, କଡା ନଜର ଥାଏ

ତାର ଗତିପଥେ ।


ସେ ଚାଲେ ଏଠି ପର ରୁଚି ନେଇ,

ନିତି ଦିନ ପରା କରେ ଗତି

ନିଜ ରୁଚିକୁ, କରୁଥାଏ ହତ୍ୟା ସର୍ବଦା

ପଥର କରିଣ ଛାତି  ।


ସମାଜରେ ତାର ବ୍ୟକ୍ତି ସ୍ୱାଧୀନତା

ହୋଇଛି ବୃଥା ଛଳନା

ହାଣ୍ଡିଶାଳ ସେଵା ନକଲେ ସେହି ପାଏ ମୂଲ

ଅନେକ ନିର୍ଯ୍ୟାତନା ।


ପୁଅ ଝିଅଙ୍କର ଏକା ଅଧିକାର ଏହା ରହିଛି

ଆଇନର ବହିରେ 

ସଭିଏଁ ଭାଷଣେ କୁହନ୍ତି, କାନ୍ଦନ୍ତି

କୁମ୍ଭୀର କାନ୍ଦଣା ଖାଲିରେ ।


କିଛି ନାରୀ ତୋରାଣି କଂସାରେ ନିତି ଯୁଝେ 

ତାର ଭାଗ୍ୟ ସହ 

ଦୁଶ୍ଚିନ୍ତାରେ ଅହରହ ସିଝୁଥାନ୍ତି ତଥାପି କେବେ

ନହୁଏ ଅସହ୍ୟ ।


ବାସ୍ତବରେ, କାମୁକ ପିପାସା, ବସେ

ରୂପ ଚକଚାକ୍ୟର ଚଉପାଶେ, 

ଭୋଗ ଲାଳସାରେ, ମତ୍ତ ହୁଏ ତାଂକର ବିକାର 

ବିକୃତି ଆଶେ ।


ବାସ୍ତବରେ ପ୍ରୀତିରେ ପ୍ରତାରଣା, ବିଶ୍ୱାସରେ 

ସେମାନେ ବିଷ ଦିଅନ୍ତି

ପୁଅକୁ ଆଦର, ଝିଅକୁ ବୋଝ, ଝିଅ ଘିଅ ବୋଲି 

ସର୍ବଦା କହନ୍ତି ।


ପ୍ରଜାପତିର ଡେଣାକୁ ସିନା ରୋକନ୍ତି

ପୁରୁଷ କୈନ୍ଦ୍ରିକ ସମାଜ

ତାହାର ପରିସୀମା ବ୍ୟାପ୍ତ, କୁହ ତାହା କଅଣ 

କରିପାରିବକି କେହି ତୁଚ୍ଛ ।


ସହନଶୀଳତା ଧୈର୍ଯ୍ଯ ଧରିବାକୁ ପୁରୁଷ ଦିଏ 

ଖାଲି ପ୍ରବଚନ  

ଏମନ୍ତ କଥା କହିବା ହାତକୁ ଗୋଡକୁ ତାଂକୁ 

ଲାଗୁଛି କି କଅଣ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract