Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Inspirational Others Children

4  

Bharatabandhu Biswal

Inspirational Others Children

ପଖାଳ କଂସାରେ ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି

ପଖାଳ କଂସାରେ ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି

1 min
386



ବିଶ୍ବ ସୁପ୍ରସିଦ୍ଧ ଓଡିଶା ପଖାଳ 

ଓଡିଆଙ୍କ ପ୍ରିୟ ଖାଦ୍ଯ 

ମହିମା ମଣ୍ଡିତ ପଖାଳ ରହସ୍ଯ 

ସୁସଂସ୍କୃତି ଭବ୍ଯ ଦିବ୍ଯ ।

ସର୍ବ ଜନାଦୃତ ପଖାଳ ତୋରାଣି

ପୃଷ୍ଟିକର ତୃପ୍ତିକର

ପଖାଳର ସ୍ବାଦ କରେ ମନ୍ତ୍ରମୁଗ୍ଧ

ରୁଚିପୂର୍ଣ୍ଣ ଚମତ୍କାର ।

ପଖାଳ ପ୍ରସ୍ତୁତି ହୁଏ ହାଣ୍ଡିଶାଳେ

ଆମ ଦେଇପିଣ୍ଡି ଘରେ

ବଳକା ଅନ୍ନକୁ ପାଣି ଦେଇ ଅଳ୍ପ

ଘୋଡାଯାଏ ପଲମରେ ।

ଟଙ୍କ ଲେମ୍ବୁ ସହ ହୋଇ ସମ୍ମିଶ୍ରଣ

ମହକେ ତା'ର ସୁଗନ୍ଧ 

ସ୍ବତନ୍ତ୍ର କଂସାରେ ପଖାଳ ତୋରାଣି

ହୁଅଇ ପରିବେଷଣ ।

ଭଜା ବଢିଚୁରା ରାଇତା ଚଟଣୀ

ସହିତ ଲଙ୍କା ପିଆଜ 

ଢାଳି ବସାଦହି ଲସି ଆମ୍ବକଷି

ଭୋଜନ ହୁଅଇ ସଜ ।

ମାଆ କି ଭଉଣୀ ଅଥବା ଘରଣୀ

ପଖାଳକୁ ଦେଲେ ବାଢି

ମିଶେ ଶ୍ରଦ୍ଧାସ୍ନେହ ପଖାଳ ମହତ୍ତ୍ବ 

ଯାଏ ଶତଗୁଣ ବଢି ।

ମହା ମହୌଷଧି ସଦୃଶ ପଖାଳ

ଖରାବର୍ଷା ତେଜ କାଟେ

ଧନୀ ବା ଗରିବ ଚାହାଁନ୍ତି ସକଳେ

ପଖାଳରୁ ଭରପେଟେ ।

ଓଡିଆ ଜାତିର ମୃତ ସଞ୍ଜିବନୀ

ଅମୃତ ପଖାଳ କଂସା

ଓଡିଆଙ୍କ ପ୍ରାଣ ଜଗତନାଥଙ୍କୁ

ସଯତ୍ନେ ହୁଏ ପରଶା ।

ଦୁର୍ବାର ଓଡିଆ ପଖାଳ ମାଧୁର୍ଯ୍ୟ

ଅପୂର୍ବ ତା' ସମ୍ମୋହନ 

ଭରିଦିଏ କାନ୍ତି ବଳ ତେଜ ଶାନ୍ତି

ଅକ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ରଖେ ଯୌବନ ।

ପଖାଳର କଂସା ସଦ୍ ବିନିଯୋଗେ

ବିମୁଗ୍ଧ ସାରା ଜଗତ 

ପଖାଳ ଦିବସ ଉପଲକ୍ଷେ ବନ୍ଧୁ

ଜଣାଉଛି ସୁସ୍ବାଗତ ।

ପାଳିବା ସାଗ୍ରହ ଆନନ୍ଦ ଉତ୍ସାହେ

ବିଶ୍ବ ପଖାଳ ଦିବସ 

ଭୁଲିବାନି କେବେ ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି

ମାର୍ଚ୍ଚ ତାରିଖ ବିଂଶ ।

   



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational