Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Others

3  

Sarojini Mishra

Others

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ପୁରୁଷୋତ୍ତମ

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ପୁରୁଷୋତ୍ତମ

1 min
168


ଶ୍ରୀରାମ ହେ ତୁମେ ମର୍ଯ୍ୟାଦାର ସେତୁ

ପୁରୁଷ ଉତ୍ତମ ବୀର

ଜୀବନ ଯାତ୍ରାରେ ତୁମ ଗାଥା ପ୍ରଭୁ

ଦେଇଥାଏ ସୁବିଚାର ।


ଚୈତ୍ର ମାସର ଶୁକ୍ଳ ନବମୀରେ

ସୂର୍ଯ୍ୟବଂଶେ ହେଲ ଜାତ

ଜଗତ ସ୍ଵାର୍ଥରେ ଜୀବନ ଅର୍ପିତ

ଆହେ ଦଶରଥ ସୂତ ।


ପିତୃସତ୍ୟ ପାଳି ସହାସ୍ୟ ବଦନେ

କରିଲ ବନ ଗମନ

ମର୍ଯ୍ୟାଦାବନ୍ତ ହେ ଭ୍ରାତୃ ପ୍ରେମେ ଭରା

ଦେଖାଅ ନୂଆ ଦିଗନ୍ତ ।


ପ୍ରଜାନୁରଞ୍ଜନେ ଥିଲ ତୁମେ ବ୍ରତୀ

ରୀତି ନୀତିରେ ପ୍ରବୀଣ

ସେବାରେ ଆଭାରେ ଜ୍ଞାନ ଗାରିମାରେ

ତୁମେ ଯେ ଥିଲ ଅଭିନ୍ନ ।


ମର୍ଯ୍ୟାଦାବନ୍ତ ହେ ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଦେଇଛ

ମାଟି ପାଣି ପବନକୁ

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଦେଇଛ ଦୀନ ଶବରୀକୁ

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଯେ କୈବର୍ତ୍ତକୁ ।

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଦେଇଛ ତପଚାରୀଙ୍କୁ ଯେ

ମାରିଛ କେତେ ଅସୁର

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଦେଇଛ ପଶୁ ଓ ପକ୍ଷୀଙ୍କୁ

ହନୁ ,ଜଟାୟୁ ଯେ ସାର ।


ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଦେଇଛ ଗୁଣ୍ଡୁଚିମୂଷାକୁ

ପିଠିରେ ଯେ ତିନି ଗାର

ନ୍ୟାୟ ପକ୍ଷ ନେଇ ଉଡାଇଛ ଧ୍ଵଜା

ତୁମେ ପୁରୁଷ ଉତ୍ତମ ।


ପୁରୁଷ ଉତ୍ତମ ହେ ମହାନାୟକ

ସର୍ବଗୁଣେ ବିମଣ୍ଡିତ

ଏକ ପତ୍ନୀ ବ୍ରତ ପାଳନ କରିଛ

ଆହେ ଜାନକୀଙ୍କ ଈଷ ।


ଶାନ୍ତ କାନ୍ତ ରୂପ କେଡ଼େ ମନଲୋଭା

ହାତରେ ଧନୁଷ ଶୋଭା

ଧନୁର୍ଦ୍ଧର ପଣେ କିଏ ବା ଜିତିବ

ତୁମେ ବୀର ମହାଯୋଦ୍ଧା ।


ଭରତଙ୍କୁ ତୁମେ ଦେଇ ଅଛ ଜ୍ଞାନ

କର୍ମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟର ହେତୁ

ଅନାବିଳ ଭ୍ରାତୃ ପ୍ରେମେ ଯେ ପ୍ରଗଳ୍ଭ

ତୁମରି ହୃଦୟ ସିନ୍ଧୁ ।


ମର୍ଯ୍ୟାଦା ବନ୍ତ ହେ ପୁରୁଷ ଉତ୍ତମ

ଧରାକୁ ଓହ୍ଲାଇ ଆସ

ଧର୍ମର ଧାରାକୁ ଏଇ ଧରା ବକ୍ଷେ

ପ୍ଳାବିତ ଯେ କରି ଦିଅ ।


ହେ ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ମର୍ଯ୍ୟାଦା ପ୍ରବୀଣ

ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଶିଖାଇ ଦିଅ

ଲକ୍ଷ୍ମଣରେଖାର ମହତ୍ତ୍ୱର କଥା

କାନେ କାନେ କହିଯାଅ ।


ପିତୃ ଭ୍ରାତୃ ପ୍ରେମ ପ୍ରଜାନୁରଞ୍ଜନ

ଶିକ୍ଷା ଆଉ ଥରେ ଦିଅ

ତ୍ୟାଗର ଗାଥାକୁ ଏଇ ଧରା ପୃଷ୍ଠେ

ଆଉ ଥରେ ଦୋହରାଅ ।


ସୀମା ଉଲଙ୍ଘନ ବିପଦ ଡାକଇ

ଏ କଥା ମନେ ପକାଅ

ମର୍ଯ୍ୟାଦାବନ୍ତ ହେ ଆହେ ବୀର ଶ୍ରେଷ୍ଠ

ବିଶ୍ୱକୁ ଦିଶା ଦେଖାଅ ।

  



Rate this content
Log in