Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vaishnavi Kulkarni

Classics

3  

Vaishnavi Kulkarni

Classics

टिपरी रास

टिपरी रास

1 min
374


सख्यांच्या मेळाव्यात बाई रंगली गं टीपऱ्यांची रास , 

वनितांच्या या आनंद लहरींत मला होई राधा-रुक्मिणीचा भास !

नानारंगी वस्त्रांनी खुलले बाई आम्हां सख्यांचे हो रूप,

धरिता तालवाद्यांचा ठेका रास रचण्यास चढे आम्हां हुरूप !

रिंगण करुनी साऱ्या मैत्रीणी रासलीलेत जाहल्या दंग,

रात्र चढत जाई तैसे टीपऱ्यांच्या रासलीलेत भरले जाती रंग !


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics