Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Romance

4  

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Romance

विष्णुपद छंद....

विष्णुपद छंद....

1 min
220



26 मात्रा,16,10 पर यति,अंत 112

गीत सृजन शब्द-मिलन

प्रेम मिलन का पावन पल है,प्रेमिल भाव रहे ।

चलते सम्हलते पग-पग में ,चाह अलाव रहे ।।

प्रेम मिलन का पावन..

जब प्रियतम की प्रेयसी कहे,तुम मम साजन‌ हो ।

प्रेम ग्रंथ से पावन होकर ,वह अनुयोजन हो ।।

देख कृतार्थ सदा मैं होती,प्रेम निरंजन हो ।

धारण कर लूॅं तुमको निज में ,नैनन अंजन हो ।।

हाथ सभी का थामे चलिए,फिर ठहराव रहे...


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance