Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

GOPAL RAM DANSENA

Inspirational

4  

GOPAL RAM DANSENA

Inspirational

वीर सपूतों की धरणी

वीर सपूतों की धरणी

1 min
209


तू एक कड़ी है

वक्त के ज़ंजीर का

तू एक कड़ी है

समय के प्राचीर का I


यूँ ही न जा दुनियाँ से

सौंप दे जो पाया पीढ़ी से पीढ़ी पर

एक उजाला है स्वतंत्रता

जो आई अंधेरे से निकलकर I


ये ऐसे न था पर्व

मनाने के लिये

जान निछावर किये कई

इसे पाने के लिये I


तू कर कर्म

पीढ़ी को क़ीमत बताने के लिए

अमर रहें वे वीर बलिदानी

अपना सम्मान पाने के लिए I


अमर रहे स्वतंत्रता

अमर रहे वे करनी

शत शत नमन

वीर सपूतों की धरणी।


Rate this content
Log in