Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr J P Baghel

Classics

4  

Dr J P Baghel

Classics

वाह री ! दुनिया

वाह री ! दुनिया

1 min
273


चली दुख दाहने लेकिन 

रही सुख दाह री ! दुनिया 

मुझे ही क्या, किसी को भी 

नहीं परवाह री ! दुनिया 


न साधन पास में जब हों,

मुसीबत हों पहाड़ों-सी ।

जुटाकर एकता के भाव,

भावुकता पहाड़ों-सी ।

निकलती खोजने सुख-शांति 

मिलकर; वाह री ! दुनिया 


न साधन की कमी जब हो, 

कमी तिल की न ताड़ों की ।

बनाती ताड़ ही तिल के, 

धुनें रण के नगाड़ों की ।

उलझती है सुखों में ही,

परस्पर ; वाह री ! दुनिया 


चली दुख दाहने लेकिन, 

रही सुख दाह री ! दुनिया 

वाह री ! दुनिया


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics