Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshu Sharma

Abstract

4  

Himanshu Sharma

Abstract

सफ़र-ऐ-हयात

सफ़र-ऐ-हयात

1 min
288


क़ायनात के, तमाम तानों से, आज़ार हो कर,

निकले हैं सफ़र-ऐ-हयात पर, तैयार हो कर !


रहबर की तलाश भी है, मुझ को सफ़र में कि,

मंज़िल की तलाश कर रहा, बे-क़रार हो कर !


हर मौज़ साहिल की तलाश में है सफ़र करती,

"क़ैस" सू-ऐ-साहिल, मौज़ पे सवार हो कर !


ज़माने की दौड़ देख रहा हूँ में जो है बेतहाशा,

जहाँ का दम फूलता देखा, दरकिनार हो कर !


ईमान-वालों को जहान ने, बीमार ही है समझा,

मैं भी परेशान हूँ देखिये, इस से बीमार हो कर !


तुम कितने भी सितम करो मुझपे ज़मानेवालों,

मैं लौटूँगा प्यार बन के और बे-शुमार हो कर !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract