Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract

4  

Shailaja Bhattad

Abstract

संवेदनाएं

संवेदनाएं

1 min
294


हांफती प्रकृति

काँपती धरती

पर्वतों की तन्हाई। 

वृक्षों से जुदाई।

नदियों के रुलाई।

जमीनों की खुदाई ।

निष्प्राण हवाएं।

विलाप करते साएं।

धरने पर बैठी योजनाएं।

 जालें बुनती त्रासदाएं।

भयभीत होती जागरूकताएँ।

 बदले में झुलसती बुद्धिमत्ताएं।

 राग अलापती परंपराएं ।

अनसुनी होती भावनाएं।

असत्य में सत्य को बिठाकर 

अस्तित्व झकझोरती उत्पीड़नाएं।

दर्द में फड़फड़ाती संवेदनाएं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract