Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr.Purnima Rai

Romance Inspirational

4  

Dr.Purnima Rai

Romance Inspirational

सखी! सावन आ गया

सखी! सावन आ गया

1 min
401


कुहू-कुहू जब कोयल करने लगे

मन कली पर भ्रमर मंडराने लगे

क्यारी फूलों की सुंदर दिखने लगे

सजनी प्रिय के गीत जब गाने लगे

तब समझना सखी! सावन आ गया

सूखी वसुधा का आंगन महका गया।

पेड़-ठूंठों पे बहारें छाने लगे

झरने नदियां भी कल कल करने लगे

राग मल्हार मन को जब भाने लगे

तब समझना सखी! सावन आ गया

खेत खलिहान कूचों को सजा गया।

अंधेरी रात में तारे चमकने लगे

हिम कणों से पर्वत ढकने लगे

गर्म रातों में सर्दी जब लगने लगे

तब समझना सखी! सावन आ गया

काली अमावस को "पूर्णिमा" बना गया।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance