Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Abstract Classics

4  

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Abstract Classics

शंकर छंद...

शंकर छंद...

1 min
208


सुख के प्यासे सब जन देखो,दुख सदा बिसराय ।

रोये तुलसी और कबीरा,पाप सभी कमाय ।।

सुख के प्यासे सब जन


तेरा मेरा यहीं रहेगा, किसको मिले मान ।

जीव है अनमोल जानो तो,एक प्राण सुजान ।।

सत्य छुपा है अपने भीतर,करो जी अनुदान ।


सबको छल से धोखा देकर,कैसे हो महान ।।

धन दौलत में स्वार्थी निशदिन,पापी बन नहाय

सुख के प्यासे सब जन


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract