Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

राहुल माली

Inspirational

4  

राहुल माली

Inspirational

सैनिक

सैनिक

1 min
574


रण में शत्रु हो समक्ष तो भेद दे जो वक्ष 

रण बांकुरों के उस तीर को प्रणाम है ।

मातृभूमि की मिटा दे प्यास रक्त से जो लाल ,

शौर्य की निशानी शमशीर को प्रणाम है ।

हो गये जो बलिदान झुकने दिया न मान

वीरता दिखातीं तस्वीर को प्रणाम है ।

शत्रु के वक्ष फाड़ के वहाँँ तिरंगे गाड़

ऐसे मात भारती के वीर को प्रणाम है । 



Rate this content
Log in

More hindi poem from राहुल माली

Similar hindi poem from Inspirational