Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

निशान्त "स्नेहाकांक्षी"

Abstract

3.4  

निशान्त "स्नेहाकांक्षी"

Abstract

प्रेम ग्रन्थ अर्पण का !

प्रेम ग्रन्थ अर्पण का !

1 min
252


जानना चाहो जो मुझे अगर

आँखों से मुझको पढ़ लेना !


हो हसरत अगर मुझे पाने की

मुझे कविताओं में गढ़ लेना !


सौंप रहा हूँ ह्रदय तुम्हें मैं

प्रेम पटल पर मढ़ देना !


जिन धड़कनों में बसती हो तुम

उन्हें स्व-ह्रदय में जड़ देना !


मेरे अर्पण की आभा से युक्त्त

एक प्रेम ग्रन्थ तुम गढ़ लेना !   


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract