Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

सुरभि शर्मा

Inspirational

3  

सुरभि शर्मा

Inspirational

नमक की अहमियत

नमक की अहमियत

1 min
181


जिस पीढ़ी की औरतों को 

हम अबला और अनपढ समझते हैं 

जाने उसने अपने जीवन में 

कौन सा गणित पढ़ रख था 

जीने के लिए 

इन्हें सिर्फ जोड़ना ( ) आता था घटाव, गुना भाग से अनभिज्ञ थीं वो( - ×÷) 

घर भर के ताने = मौन

पति की डांट =आँचल में छुपे आँसू 

बच्चों की जिद = कचोटती ममता मुस्कान भरी सांत्वना के साथ ।

इन सूत्रों के सहारे इनका सारा जीवन कट जाता था ।

यूँ तो कहने को अपने ही घर में इनकी कोई अहमियत नहीं थी ।

पर हकीकत में बिल्कुल खाने में नमक सी थीं वो।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational