Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Archana Tiwary

Abstract

4  

Archana Tiwary

Abstract

मैं बहती नदी

मैं बहती नदी

1 min
183


मैं बहती नदी हूं 

मुझे बहने दो न 

अपूर्णता ही मेरी पहचान है 

पहाड़ों से जल भर 

सागर तक मुझे बहने दो न 


पूर्ण होते ही रुक जाऊंगी 

कइयों की निर्भरता है मुझ पर 

उनकी तृष्णा बुझाने दो न


पूर्ण होते ही सिमट जाऊंगी 

मुझे अपनी अपूर्णता पर 

मिलती खुशियां है 


हां कुछ कमियां है मुझ में 

पर यह कमियां मेरी पहचान बने

ये खुशियां बरकरार रहने दो न 

मैं बहती नदी हूं मुझे बहने दो न।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract