Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyanka Gupta

Inspirational

3  

Priyanka Gupta

Inspirational

माँ prompt-8

माँ prompt-8

1 min
124


माँ एक शब्द मात्र नहीं,

पूरी दुनिया होती है । 

बिना कहे भी समझे जाने वाले,

शब्दों का शब्दकोष होती है । 

जीवन की हर तकलीफ में ,

संतान के लिए रामबाण का पर्यायवाची होती है । 

दुनिया के किसी भी रेस्टोरेंट में ,

न मिलने वाला स्वाद होती है । 

घर हो या न हो कुछ अंतर नहीं है ,

क्यूँकि माँ ही तो घर होती है । 

माँ एक शब्द मात्र नहीं,

पूरी दुनिया होती है । 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational