Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अनामिका वैश्य आईना

Abstract

4  

अनामिका वैश्य आईना

Abstract

किसलिए

किसलिए

1 min
215



ये दुर्व्यवहार किसी से भला किसलिए

अपनों में जीतना-हराना भला किसलिए.. 


दो पलो की जिंदगी है ये हँसकर जियो

साजिशें करके सताना भला किसलिए..


अपनी सोच रखें सदा उच्चतम ही सभी

ईर्ष्या-द्वेष से गिराना भला किसलिए..


मुस्कुराहटें दे सभी को कोशिशें ये करें 

दिल दुखा के रुलाना भला किसलिए..


कुछ तो अपना नहीं है यहाँ 'आईना'

ग़ैर-ज़र* पे हक़ जताना भला किसलिए।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract