Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kiran Bala

Abstract

5.0  

Kiran Bala

Abstract

जन्म और मृत्यु

जन्म और मृत्यु

1 min
234


जन्म मृत्यु के मध्य 

चलता आया है

सदैव सदियों से

एक विरोधाभास 


सुख-दुख,पुण्य-पाप 

जीत-हार,तम-प्रकाश

प्रेम-विरह,राग-विराग


जन्म-मृत्यु के मध्य 

होता आया है

युग- युगान्तर से 

एक मौन संग्राम 


है जन्म गति तो मृत्यु विराम

एक आसक्ति तो दूजा मोक्ष-धाम

जन्म संघर्ष तो मृत्यु विराम

एक आसक्ति तो दूजा वरदान 


जन्म-मृत्यु के मध्य 

उलझता आया है

जन्मो-जन्मो से

मन का तर्क-तकरार

उचित-अनुचित, 

ज्ञान -अज्ञान। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract