Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

निशान्त "स्नेहाकांक्षी"

Abstract

5.0  

निशान्त "स्नेहाकांक्षी"

Abstract

ढूँढ रहा मैं उन रंगों को

ढूँढ रहा मैं उन रंगों को

1 min
191


रंग भगवा हिन्दू बन गया,

हरा रंग मुसलमान

कोई रंग तो भरा ही होगा,

कुदरत ने इंसानियत के नाम !


कोई रंग तो ऐसा होगा,

पसंद दोनों की रहीम या राम !

एक हवा हो,एक फ़िज़ा हो,

एक ही नीला आसमान !


ढूँढ रहा हूँ उन रंगों को,

ना बने जो धर्म की पहचान,

प्राणी को प्राणी से जोड़े,

रंग दे धरती एक समान !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract