Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshu Sharma

Abstract

4  

Himanshu Sharma

Abstract

चमन और ख़िजाँ

चमन और ख़िजाँ

1 min
247


आज ग़ुलों में उठ रही ये क़यास है,

ख़िजाँ आने को है, चमन उदास है !


तितलियों ने भी, रास्ता बदल लिया,

उन्हें भी हुआ ये एहसास-ऐ-यास है !


पत्तों ने भी दामन छोड़ा दरख्तों का,

बैठ रहा यहाँ ख़िजाँ का इजलास है !


माली भी ताके उजड़ते गुलशन को,

उसे भी बिछुड़ने का ये एहसास है !


मैंने गुलशन को देखा रेगज़ार बनते,

ये हक़ हमने देखा ख़िजाँ के पास है !


ज़िन्दगी में गुलशन बसे, ख़िजाँ आए,

हर मौक़ा मान के चलो कि ख़ास है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract