Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lakshman Jha

Abstract

4  

Lakshman Jha

Abstract

भड़ास

भड़ास

1 min
357


मौन स्तब्ध रहकर भला

कबतक रहें ?

अपनी व्यथा बैचेनियाँ

किसको कहें ?


बस कागजों पर भड़ास

उकेर देता हूँ !

समस्या को सबके लिए

बिखेर देता हूँ !


कहाँ फुरसत किसी को

व्यथा जान जाते !

परखते अपनी नजरों से

उसे पहचान जाते !


मनकीबातें को लिखकर

हल्का हो जाता है !

अपने जख्मों को मरहम

लेखनी सीखाता है !


इन भड़ासों से एक दिन

क्रांतियां पनपती है !

परिवर्तन, सुशासन, प्रेम

की बयार वहती है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract