Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Children Others

5.0  

Shailaja Bhattad

Children Others

बच्चों के लिए - बाल कविता

बच्चों के लिए - बाल कविता

1 min
7.2K


अगर न होता सूरज, तो बनता कैसे भोजन।

अगर न बनता भोजन, वृक्ष न रहते जीवंत,


वृक्ष न रहते जीवंत, वर्षा कहीं न होती।

अगर न होती वर्षा, नदियाँ रहती सूखी।


न है प्रकाश न है पानी, भोजन नहीं है बनता।

सोचों फिर हमारा, जीवन कैसे चलता।


जीवन ही न रहता तो अवनी कौन बुलाता।

अगर न होता सूरज, कोई ग्रह भी कभी न होता।


Rate this content
Log in