Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kavita Sharma

Inspirational

3  

Kavita Sharma

Inspirational

अल्फ़ाज़

अल्फ़ाज़

1 min
201



अल्फ़ाज़ों को पिरोकर बंया कीजे

ग़ज़ल में लफ़्ज़ इरशाद कीजे

दिल में अगर ये रहे तो किसे पता चलेगा

इक इन्हें अपनी बात रखने का मौका दो दीजे

यूं भी बहुत छोटी सी है ज़िंदगी

गुफ्तगू कर ज़रा मिला भी तो कीजे

लोग हँसेंगे तो हँसने दीजे उन्हें

बस खुद पर यकीन करना सीख लिजे

हौसला रखना सीखो मन में

सब्र से लो काम वक्त के साथ चलना सीख लीजे

लफ़्ज़ों से दोस्ती करके तो देख' कविता '

मन का सुकून ‌‌‌‌‌‌बेशुमार पा लीजे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational