Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sujata Dash

Drama

2  

Sujata Dash

Drama

अगर

अगर

1 min
161


अगर...

 रात इतनी हसीन हो तो 

 शाम की आहट को पहचानेंगे कैसे ?

 

अगर...

 ख्वाहिश उम्मीदों से सजे 

 और दिल में शहनाई बजे 

 तो अपने आप को 

 काबू में रख पाएँगे कैसे ?

 

अगर ...

 आँखों से खुशी के आँसू बह जाए

 दिल दरिया में सैलाब आ जाए 

 और होठों को बाहर चूम जाए 

 तो कोई कैसे खामोश रह पाए ?

 

अगर ...

 ऐसा दीया कोई जलाए 

 जो मेरी तन्हाई को उजाला कर जाए 

 नस-नस में पागलपन छा जाए

 तब होठों की चुप्पी

 ज़माने से बहुत कुछ बोल जाए।।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Sujata Dash

Similar hindi poem from Drama